Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował specjalny Poradnik dla poszkodowanych Beneficjentów Programu „Czyste Powietrze”. Materiał ten powstał z myślą o osobach, które w trakcie realizacji przedsięwzięć natrafiły na trudności wynikające z nieuczciwych praktyk wykonawców lub dostawców.
Poradnik zawiera praktyczne wskazówki, jak reagować w przypadku nieprawidłowego wykonania umowy, jak dochodzić swoich praw, a także jakie działania można podjąć, aby uniknąć problemów na etapie realizacji inwestycji. Znajdują się w nim również informacje o możliwościach wsparcia oferowanego przez Fundusze Ochrony Środowiska.
Z poradnika dowiesz się:
– jak rozpoznać nieuczciwe praktyki wykonawców i dostawców,
– jakie działania podjąć w przypadku nienależytego wykonania umowy,
– jak skutecznie reklamować wadliwe prace lub produkty,
– jakie prawa przysługują Ci jako konsumentowi,
– jak dochodzić swoich praw na drodze prawnej lub mediacyjnej,
– na czym polega ochrona prawna oferowana przez instytucje publiczne,
– gdzie szukać pomocy i wsparcia w przypadku problemów z realizacją inwestycji w ramach programu „Czyste Powietrze”.
Zachęcamy do zapoznania się z materiałem, który dostępny jest na stronie programu „Czyste Powietrze” w zakładce „Do pobrania – Poradniki dla Beneficjenta” lub bezpośrednio pod linkiem:
Poradnik dla poszkodowanych Beneficjentów Programu „Czyste Powietrze”